funderingar

Ibland kommer jag på mig själv att vara någon jag inte alls vill vara. Det finns drag som jag stör mig på hos andra, sedan inser jag att det är precis så jag själv är. Jag inser även att jag inte skulle komma särskilt bra överens med mig själv. 

Detta får mig att tänka på ett samtal jag hade en sen kväll. Jag tänkte inte mycket men pratade glatt på. Jag sa att man är den man vill vara och att det därför borde betyda att man gillar sig själv. Man borde alltid vara nöjd med sina egna beslut, det är ju en själv som gör dem. Varför göra beslut man inte är nöjd med? Bottom line blev att alla borde älska sig själva.

Idag gillade jag inte mitt eget beteende. Idag var en dag då jag inte var nöjd med mina beslut. Jag har bara mig själv att skylla och det gör mig arg. Det dummaste man kan göra är väl saker som man själv inte tycker verkar bra. Dessutom verkar det vara förbjudet i Jantelags-Sverige att älska sig och att tycka att man själv är bäst. Synd att jag är så bra då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0