måndag, blandade åsikter

Jag brukar avsky måndagar. Men denna måndag var faktiskt inte så pjåkig. Ett trevligt besked gjorde mig på bra humör. Femtio sidor Naturkunskap gjorde mig sedan på lite sämre humör, men äh, det är över snart.

Jag brukar inte tycka om att snacka politik, det är inte riktigt min grej då jag egentligen vet lite för lite om det. Men idag fick jag veta mer om fenomenet kvotering, och att det finns partier i Sverige som vill införa det lite här och där. Kalla mig efter som inte haft koll innan, men detta är upprörande. Har jag fel? Är inte kvotering en form av särbehandling, och är inte särbehandlingar sådant som vi försöker slippa här i lilla landet lagom?

(Läs här om kvotering)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0